Stressballs 2015 + Peppermint Chocolate Cake

chocolate cake with peppermint buttercream

Yep. Everyone wants to be looking at a super rich, dark drippy thick chocolate peppermint buttercream cake right now. December holiday weight gain, I laugh in your face – because yes, you won, you magnificent butter, chocolate and cheese stuffed bastard! I did indeed make this peppermint chocolate cake for my husband’s birthday in December. Dark chocolate cake layers, cool mint frosting and the drip. I used the same chocolate cake recipe from my birthday cake back in November. I know everyone’s nibbling steamed kale and power-juicing dragon fruit these days. I get it. January is some painful, muffin top times and it’s hard to look at cake.

chocolate cake with peppermint buttercream

So why Stressballs 2015!?? Not only stressballs but also SUPER DUPER CAKE EXCITEMENT … because … djembe and bongo drumroll with a dreadlock on top…

I’m writing a cake book!

Yippee!

Hooray!

Yesssssssss!!!

OMG!

Yikes!

Eeks!

OH MY GAD I have a manuscript due.

PAIN! PAIN! Excitement, yet PAIN! FEAR! MORE EXCITEMENT!

This is my brain on cake book!

Honest to goodness, heavens to Betsey Johnson this is seriously my dream come true. My cake book will be coming out of the closet in 2016, published by the very excellent Roost Books.

peppermint chocolate cake with ganache

So … all I’m sayin’ is… there could be a teensy bit less of Coco Cake Land in the next little while. It might be because I am rolled into a tiny ball crying in the corner of my house covered in buttercream. It might be because I am jettisoned with cakecitement, hyper on green tea and power-editing photos. But it’s definitely not because I don’t love you guys, and my sweet precious blog. No, if my blog were a pet, it would have feather stuffed satin pillows to sleep on and rib eye steak for breakfast. It’s simply because I will be sweating (and swearing) daily in the exciting and stressful production of my cake book! I’m a roller coaster of emotions! Seriously, dream come true – when I was a kid, I would write fake “about the authors” about myself, scrawled on the back of a stack of loose leaf paper stapled hastily together and written in ball point pen. I am truly thrilled to have embarked on this endeavour!

peppermint chocolate cake with drippy ganache - coco cake land

To de-stress and de-frizzle my brain, I’ve been deeply enjoying reading M.F.K. Fisher. I picked up a copy of The Art Of Eating at a used bookstore close to my place and it’s a collection of 5 of her books, including How To Cook A Wolf, Consider The Oyster and The Gastronomical Me. Written in 1937 onward, it’s fascinating to read, and calming, because I am calmed somehow by reading about Aunt Gwen’s Cold Shape (ingredients include 1 calf head, quartered). I’ve always loved reading recipes in books, whether I end up making them or not. And reading about how to economically shop for and cook a particular sludge-like dish simply so your family will not starve to death during war-sanctioned food rations puts into perspective the excess and mind-blowing food wastage that happens today. Plus M.F.K. is m-f-ing brilliant. Her writing transports, and makes me chuckle, and nod and be like: Yes.

Another de-stressor is reading this: Guy’s American Kitchen and Bar. I forgot how gut-bustingly funny this is. It’s a spoof of poor Guy Fieri’s restaurant menu. I find Guy Fieri disturbingly endearing, bleached spiked hair and 90s Smashmouth and all. He both delights and disgusts (in the way he wolfs down food so horrendously gluttonously) yet he’s got his own plastic sunglasses charm.

Ok I promise my book won’t be so all over the place as this blog post. I’ve got a really nice and smart editor who’s gonna whip my butt into Cold Shape. (he!) Happy January, my sweet blog friends! xo Lyndsay

44 Responses to “Stressballs 2015 + Peppermint Chocolate Cake”

  1. Cindy

    WHAT?!? This is so exciting, congrats! It’s going to be the sweetest cake book, ever!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      aw thank you cindy!! ^__^

  2. Birgit

    Congratulations, that is amazing! I’m very curious to see what it will look like!! (no pressure there)

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      haha!! thanks so much birgit! i’m excited!!

  3. danielle @ this picture books life

    I was going to say, girl that cake looks amaze land. But then, your news! Girl, I’m so excited for you! Many congratulations! I’m confident the book will be bursting with fabulousness, just like you and your blog. :)

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      hehe yay yay thanks so much danielle!!! xo

  4. Jessica

    Such excellent news…congrats! And Roost produces such beautiful books!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      jessica thank you!! and yes i just love roost, i am thrilled to be a part of their roster! (rooster!??) ^__^

  5. Nazia @ Your Sunny Side Up

    That’s awesome! Congratulations!!! I’m sure the book will be fab and I can’t wait to get my hands on it :)

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      your comment is very much appreciated, nazia!! thanks kindly!!

  6. Laurel (@abubblylife)

    Ahhhhh!!! Awesome, but not unsurprising news, you are so talented! So excited for you, congratulations!!! It may be stressful, but at the end so worthwhile. Kind of like having a baby? haha. Cannot wait to get my hands on the book! xo

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      hehe!!! that is a good analogy laurel!! my lil paper baby!!!! thank you SO much for your sweet support on the internets, it means a lot! xo

  7. cynthia

    omg OMG omg OMG OMGOMGOMGOMG CAKE BOOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AHHHHHHHH there are not enough caps or exclamation points in the WORLD for my excitement Lyndsay!! OMG the world NEEDS your cakes in luscious print form!! I am so. so. so excited for you lady. This is going to be so incredible <3 YAY YAY YAY! And um this cake is the cake of my DREAMZ. Can't wait for a whole book full of more!! Sending you the most gigantic hugs ever!!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      oh CYNTHIA thank you!!! tears of interweb friendship JOY right now!!! XO feelin’ the LOVE.

  8. molly yeh

    YESYESYESYESYESYESYYSEYSYEYSYSYEYSEYSYESYE i am sooooooo excited, lady!!!!!!! this is going to be amazing. i cannot wait. i will be counting the seconds.

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      CAPSSSSSSSSSSSS!!!! Thank you so much Molly!!!! ^__^ XOXO

  9. Marisa

    I’m so excited for you! Can’t wait for a Coco Cake Book to be in my kitchen! xo

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      thank you for your support, marisa!!! ^__^ yay yay!!

  10. Nicole

    Waaahooo! Oh my gosh I’m so excited and happy for you!! I can’t wait to get your book for Christmas next year! Don’t stress too much, you’ll figure it all out and it will fall into place. Your cakes are so awesome and so are you!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      YAY nicole!! thanks for the advice … i am trying to zen out about it a little … ha!! thanks for your sweet support! xo

  11. Billy

    AAAAHHHHHH!H!!!!!HH!HH!!!!!HHHHH!!!!!! CONGRAAAATS!!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      thank you billy!!!!!!! xo

  12. movita beaucoup

    Congrats a million times over! I’ve been following your blog for ages and ages, and know that you are absolutely deserving of this exciting new adventure! Enjoy every minute of it! I can’t wait to add your talent to my cookbook nook!!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      aw rachael thank you so much!! i can’t wait to see my book amongst your collection!! xo

  13. steph

    YAAAAASSSSSSS! i knew it was in you ;)
    so happy for you lady. it’s going to be EPIC!!!
    xoxoxo

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      LOVE YOU LADY!! thank you for all your support!!! ^__^

  14. Michelle @ MakeMeCake.Me

    Way to go girl! I’m sure it’ll be beautiful, fun, and 100% epic!! Can’t wait for your book! :)

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      thank you michelle! ^__^

  15. Anne @ Sugar Baby Bakes

    CONGRATULATIONS, Lyndsay! That is fantastic news, and I will be first in line to buy one! :-)

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      aw thank you anne!! love seeing your comments, thank you so much for the support! :)

  16. Sara @ Cake Over Steak

    Ahhhhhhhhhh SO EXCITED FOR YOU!!!!!!! A whole book of Coco Cake Land cakes?!?!??!?!?! Ohboyohboyohboyohboyohboy :-D YAY!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      i might freak out just a LEETTTLE BIT the day i hold it in my hands!! thanks sara!!! XO

  17. Mallory

    AHHHHH! That’s the most amazing news ever! Congratulations, Lyndsay!

    Reply
    1. Lyndsay // Coco Cake Land

      Oy yoy yoy thank you SO much Mallory! ^__^ yay yay!! xo

  18. janice

    Whoooaaa!!! Congrats, Lynds!!! Sooo exciting!!! If you don’t want little T to see you cry in the corner (hopefully that won’t happen!!), Cara and I can take him out for a playdate!

    Reply
  19. Friday Links: 1.9.15 · i am a food blog i am a food blog

    […] EEP! A Coco Cake Book!! 2. This ginger miso soba! 3. Chicken noodle soup with ALL the noodles please. 4. This sandwich is […]

    Reply
  20. sophie // the cake hunter

    This is such amazing news! I can’t wait…is it 2016 yet? :)

    Reply
  21. Michelle @ Hummingbird High

    OMG, how did I miss your cookbook announcement?! Congratulations!!!!

    Reply
  22. Mara

    Congrats on the book, how exciting!

    Reply
  23. Emelie

    I just wanted to say hi & congrats! I just found your blog via Call me cupcake and I love it :) So it sounds like 2015 will be your year. Can’t wait to read your book, so hurry up! ;)

    Reply
  24. Robin

    We are SO excited for you!!!!! Congratulations!

    Reply
  25. June Burns

    That’s so cool! The world needs more cake books, I think. Like this one, because it looks fabulous :)

    Reply
  26. domestikate

    Oh wow, congratulations you professional author lady! I’ve always loved your cakes so am super excited to see what you come up with. *adds to future Christmas list*

    Reply
  27. Chrissy

    I cannot wait for your book to come out I will be buying it. I love your cakes – I’m not much of a baker (more of a mains cook) so I’ve been looking for ideas for my son’s first birthday cake. Your cakes are awesome x

    Reply

Leave a Reply